12 Ocak 2015 Pazartesi

kapı süsü



En sonunda hayallerimin adresi olan Suluhan'a gidebildim. kapısından girdiğim andan itibaren tarihi bir yerleşkeye sahip olmasıyla gönlümde taht kurdu diyebilirim. her ne kadar modern çağa ayak uydursak, yenilikler hoşumuza gitse de tarihi dokular insanı alıp uzaklara götürüyor.
kapıdan girdiğimiz anda karşımıza kubbe şeklinde yapılmış ufak mescidi görünce eski yapılarda namaza ne kadar önem verildiğini tekrar fark ettik. şimdi ise bir avm ye gittiğinizde ya en alt katta ya en üst katta veya kuytu bir yerde araya araya zor buluyorsunuz mescidin yerini. çok şükür bir vakit namazımızı kılmakta nasip oldu. ama tabi sadece bayanlar içinmiş, erkekleri yakındaki bir camiye yönlendiriyorlar.

bu kadar manevi bir ortamda malzemelere odaklanmam biraz zor oldu hatta girdiğim dükkandan aradığım şey olmasına rağmen göremedim :)) benim için geç kalınmış bir ziyaretti. ziyaret diyorum çünkü alışveriş dışında gezmek içinde mutlaka gidilip görülmeli. ihtişamlı mağazaların aksine farklı bir samimiyeti var. tek kişinin bile eğilip bükülerek girebileceği kapılar, tavandan sarkan rüzgarla sallanan ipler boncuklar. tabi bunlara dikkat ederken neredeyse eli boş döndüm diyebilirim :)




eviniz için düşündüğünüz bir plan varsa öncesinden araştırmak ve zevkinize göre tasarlamak en önemlisi. ne istediğinizi bildiniz zaman sonuçları da sizi memnun eder.

bende bir kapı süsü yapmayı düşünüyor bununla ilgili araştırmalar yapıyordum sonunda beğendiğim içime sinen bir kapı süsüm oldu :))



önce kapı süsü için simit şeklindeki straforu iple sardım en sıkıcı kısım burasıydı :)


çiçekleri parçaladım ki daha iyi bir dağılım yapabileyim diye ve yaprakları zemin olarak düşündüğüm yere yapıştırdım


farklı renk ve boyutlarda çiçeklerimi önüme sıraladım ki doğaçlama olsun diye


çiçekleri dağınık olarak yapıştırdım


kahve renkli dantel ile bir fiyonk kondurmadan olmazdı tabi :)


ve kapımda yerini aldı...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder