14 Ağustos 2014 Perşembe

düğün hazırlıkları 2 (damat bohçası)

 Geleneklerimize göre düğün öncesi kız tarafı titizlikle damat tarafına bohça hazırlığında bulunur tabi aynı hazırlıklar erkek tarafında da mevcuttur. aslında bu hazırlıklar erkek tarafında daha yoğun olur fakat erkekler bu konulardan pek anlamaz ve genelde annelerin seçimleri ile hazırlanır bohçalar. fakat kız tarafı olunca iş daha kolaydır çünkü
ah şu zamane kızları pek detaycıdır ve zaten annelerine pek iş bırakmadan seçimleri kendileri yaparlar (tabi bu işlerden zevk alıyorlarsa :)))

gelelim benim hazırladığım bohçaya bir damada birer tanede  aile fertlerine bohça hazırladım(aileye olan bohçaların fotoları yok ne yazık ki). damat bohçasından bahsedecek olursam öncelikle bir set yaptım ki tamamen kendi el emeğim

telli kurdele ve boncuk işlemesi ile yaptığım bir set bu öncelikle bir tane bohçamız var


aynı deseni kullanarak işlediğim havlu ve ona uyumlu olarak anneciğimin mekik+ iğne oyası ile yaptığı havlu ucu danteli 

havluyu bohça içine koymadan önce daha şık bir görüntüsünün olması için ayrıca kendi diktiğim tül bir kese içine koyup kurdele ile bağladım


en uzun ve en uğraştırıcı olanı ise seccade olmuştu oda yine aynı deseni kullanarak yaptığım bir çalışma oldu.


 e bu kadar yapmışken tesbih içinde bir kese yapayım ve onuda takıma uydurayım dedim set için kullandığım çiçekten bir tane daha yapıp( bu arada sabret bitti son çiçek bu telkinleri verdim kendime) sete uygun hale getirdim

ve bu şekilde damadımız için hazırladığımız bohçamızın bir kısmınıda tamamlamış oluyoruz.(bir tanede namaz takkesi, bir de lif oluyor onların fotosunu çekmeyi unutmuşum :)) 

damat bohçası için aldıklarım ise

yazlık pijama takımı
kışlık pijama takımı
 (set olanlardan almadım çünkü çok fazla gereksiz kıyafet olabiliyor içlerinde onun yerine ayrı ayrı almayı tercih ettim)
iç çamaşırı takımları nbb marka (2 set )
yazlık kışlık çoraplar bambu liflerinden yapılmış (4 adet)
kravat+kol düğmesi+mendil seti pierre cardin marka
cüzdan+kemer+anahtarlık seti
kapalı deri ev terliği (markasını hatırlamıyorum :))
damatlık ayakkabısı
damatlık (tekbir)
günlük giyinmek için gömlek sabri özel
ve aldığım bu mazlemeleri süslü bir sandığa yerleştirdim


şuan için hatıladıklarım bunlardı aklıma gelen olursa yine yazarım tabi yazması kolay hazırlaması yorucu ama bir o kadarda heyecan verici oluyor. gözünüzde büyümesin zamanınız varsa tavsiyem denk geldikçe alır bir kenara koyarsanız sıkışmamış olursunuz ve hepside içinize siner şahsen ben öyle yapmıştım
 bu aşamalarda ki herkese kolaylıklar diliyorum. Allah yardımcınız olsun :) esen kalın...

not: el emeğime desteği/katkısı olan nakış hocam semra'ya , alışveriş kısmında hiç yorulmayan ablama sonsuuuzz teşekkürler :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder