13 Eylül 2014 Cumartesi

ekmek kutusu boyama (dekupaj)



evlenip bir ev sahibi olmadan önce insan her ne kadar ufak tefek eşyalara ilgi duysa da hepsini detaylı detaylı araştırıp alamıyor. teferruatlandıramıyorsunuz nasıl bir eviniz olacak büyük mü küçük mü falan derken hep erteliyorsunuz. ev tutulupta bir an önce eşyaları almaya koyuluyorsanız ne bulduysanız ohh ihtiyacımı giderdim deyip alıyorsunuz. benim ekmek kutumunda başına tam olarak bu olay geldi :)


ahşap ekmek kutularına karşı hep bir sempatim vardı hayalimdeki ekmek kutusu olmasa da aşağı yukarı bulabileceğim ekmek kutuları bu tipte olacaktı. e o zaman alıyım madem dedim ve mutfağımın bir köşesine kondurdum. her mutfağa giriş çıkışımda sende bir eksiklik var dercesine bakıyordum ona.
ve gel zaman git zaman baktım ki aradan bir yıl geçmiş o hala aynı kutu :) buna bir dur demek için hemen beğendiğim bir resmin çıktısını aldım.



ardından ekmek kutusunun üzerindeki parçaların ölçüsünü alıp o ölçülere uygun şekilde desenimi ters tarafından çizdim.


çizdiğim kısımlardan keserek parçalara ayırdım sebebi ise kapak kapandığı zaman sıkışan parçalar açıldığı zamanda aralıklı olacaktı bu durumda resimde bombelenme veya germe olacaktı.



bu arada ekmek kutusunun açma kapama kısmında bir tane tutacak vardı ben orayı beyaz renge boyadım.
tutacağın olduğu yere denk gelen kısmıda kesip çıkardım.
ardından dekupaj tutkalını önce desenin arkasına sürüp yapıştırdım ve bir katta üstüne sürdüm.

tüm parçalarda aynı yapıştırma işlemini uygulayıp desenimi tamamladım.
tutkal kururken bende kutuyu beyaza boyama başladım.
desen üzerindeki tutkal kuruyunca bir bütünlük oluşturması adına desenin kenarlarına da gelişi güzel bir kaç fırça darbesi yaptım
mutfağımda pembeyi kullanmayı çok sevdiğim için  kutu üzerine pembe puantiyeler yapmak istedim tabi bu tam bir pembe olmadı. bir parça mor bir parça sütlü kahverengi bir parça beyaz ve daha yoğunlukta pembe rengi karıştırarak bir renk elde ettim. bu defa puantiyelerimin daha büyük olmasını istiyordum evde bunun için nesne ararken ince silikon buldum :) onunlada bir parçası hariç tüm kutuyu puantiyeledim.

puantiye yapmadığım tek kısıma ince ve kalın çizgiler yapmayı planlıyordum çünkü her tarafının puantiye olması çok yoğun bir görüntüye sebep olur diye düşündüm.
düzgün çizgiler yapabilmek için kağıt banttan iki parçayı aralarında biraz boşluk bırakarak paralel olarak yapıştırdım ve boşluk kalan kısmı boyadım.
aynı işlemi üç defa tekrar ettim bir tanesi kalın iki tanesi ince üç çizgi oluşturdum.

sonunda izlemeye doyamadığım bir ekmek kutum oldu henüz verniklemedim yerinden ayırmaya kıyamıyorum :)

ağzımızın tadı kaçmadan, israf yapmadan, şükür içinde geçirilmek üzere mutlu günler diliyorum...

4 yorum:

  1. Selamlar tam olarak aynı objeyi boyayıp dekupaj yapmak istiyorum merak eettiğim sey boyama öncesi zımparaya gerek var mı yok mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zimpara yapmadim zimparaya yaptiginizda boyayi daha guzel emer . eger ugrasiyim ve buna degsin derseniz zimpara yapmanizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. Evet zimparaya gerek var

    YanıtlaSil
  3. Evet zimparaya gerek var

    YanıtlaSil