15 Ağustos 2014 Cuma

perde kemeri yenileme



perdelerimi diktirdiğimde sevgili perdecim bana balon perde yapacağını söyledi fakat eve gelipte kornişe taktığımızda şeklini şemalini bir türlü beceremedik kendisine danıştığımızda ise bunu denemelik yaptıklarını olmaz ise geri getirmemizi söylediler.
ben ankara da, perdeci çorumda olunca bir türlü götürmek fırsatı olmadı. perdemin toplanmasına yarayan kemer bana çok sıradan geldiği içinde hiç takmıyordum her nerden aklıma takıldıysa şunları birazda toplu hale getiriyim derken aklıma bir fikir geldi :)

öncelikle perde kemerimizi alıyoruz
tam ortasından ikiye katlıyoruz
belirlediğimiz bir noktadan teğel alıyoruz varsa makinemizle yoksa el ile makine dikişi yapıyoruz

dikdiğimiz kısmı ortadan açıyoruz


açtığımız parçanın ortasından teğel geçiyoruz


teğel ipini yavaş yavaş çektiriyoruz ki kumaşımızda büzgüler oluşsun


bu desenin kalıcı olması adına bir kaç kez büzgümüzün üzerinden sağlamlaştırıcı dikiş yapıyoruz.

 ve son olarak üzerine broş veya taşlarla süsleme yapıyoruz ben fikir vermek amacı ile broş koydum fakat yeterli sayıda olmadığı için sıralı taş diktim

farklı desenlerde uygulanabilir fakat ben bir fiyonk hastası olduğum için evimin her yerini fiyonklarla doldursam yinede sıkılmıyorum. şimdilik esen kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder