15 Temmuz 2014 Salı

şerbetli güllaç


Eşimin ramazanın başından itibaren süren güllaç ısrarını bu gün noktalamış bulunmaktayım. Ya bismillah dedim ve koyuldum işe. daha öncesinde güllaç deneyimi olmayan birisi için pekte zor olmadı aslında(zaten güllaç yapmak ne kadar zor olabilir ki!)
tabi benim güllacım öyle sıradan olamazdı. bu fikir bana ait değil onu da itiraf etmeliyim. davetli olduğumuz bir iftarda tv de tarifini görmüştük ondan yola çıktık. ve işte yapım aşamaları...




öncelikle şerbeti kaynatmamız gerekiyor ki işimiz çabuk biterse hazır olsun diye ben altı tane güllaç yapacağım için bire bir ölçüde bir şerbet kaynattım o bile çok geldi :) 


  1. sütü el yaklamayacak kadar ısıtıyoruz ve içine istediğimiz tatlılık oranında şeker katıyoruz.
  2. güllaçlarımızı ıslatıp içine ceviz/fıstık/fındıktan dilediğimizi ekliyoruz (ben ceviz+fındık kullandım) tvde ek olarak bu kısımda kaymakta koymuştu evde olmadığı için ben koyamadım :)
  3. hangi şekilde olmasını istiyorsanız ona göre katlıyorsunuz gül böreği gibi de oluyor ben kare yaptım
  4. ardından yumurtaya buluyoruz
  5. kızgın yağda çevirerek kızartıyoruz.
  6. kaynayan şerbetin içine atıp bir dakika kadar bekletiyoruz. 
  7. soğuyunca dondurma/çikolata sosu veya çeşitli meyvelerle süslemelerini yapıyoruz.
Afiyet olsun. esen kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder