27 Kasım 2014 Perşembe

Kurban bayramı hediyeleşmecesi

Anlatacak ve paylaşacak ne çok şey birikti fakat öyle bir dönemdeyim ki ev ve iş arasında nefes almıyorum sanki. çalışan hanımlar bilirler eve gelince oturup köşeye hiç bir şey yapası gelmiyor insanın. bir gün iki gün böyle derken üçüncü gün artık ben bir şey yapmalıyım diye beynim sinyaller vermeye başlıyor.


şimdi anlatmaya bir yerden başlamak lazım tabi. bir çok konu için zaman geçmiş olsada önümüzdeki zamanlar için değerlendirilebilir veya çeşitlendirilebilir.

kurban bayramında tatlı kuzucum eymenim için ablam hediyeler hazırlamak istemiş. bayram dönüşünde de kreş arkadaşlarına hediye edecekmiş. açıkçası ben fikir anlamında pek yardımcı olamadım zaten ablam her şeyi düşünmüştü. sadece el emeği olarak faydam oldu denilebilir. şu aralar bu gibi hediyeleri doğum günleri gibi organizasyonlarda görüyoruz. fakat bizim dinimize uygun bir zaman diliminde de böyle bir etkinliğin yapılması eğitim açısından çocuklarımız için kaçırılmaz bir fırsat. 



iyi bayramlar yazılı sevimli bir etiketin çıktısı alındı ve renkli şekerlerin üzerine yapıştırıldı. kızların şekerleri pembe renkli erkeklerin şekerleri ise mavi renkliydi. etiketlerde cinsiyetlere uygun hazırlandı. ve renkli kurdelalar ile süslendi


gri renkli karton çantaların üstüne bayram tebriği ve eymenimin ismi yazıldı. 



erkek çocuklarına hediye olarak araba, kız çocuklarına ise toka alındı. paket ayrımının kolay yapılması adına çantaların üzerinede puantiyeli mavi- pembe kurdelalar ile fiyonk yapıldı.

biz hediyeleşme esnasında ki mutluluğa şahit olamadık ama günümüzde unutulan bayramlaşma geleneğimizin devam ettirilmesine bir parça katkımız olduysa diye biz daha mutlu olduk. bu ince düşüncesinden dolayıda bi tanecik ablacığımı canı gönülden tebrik ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder